Jaja! Erg logisch is het hier niet altijd! Eerst een bergpas die overal aangekondigd wordt als 1850m hoog en als je daar boven staat kom je een bord tegen met...1726m. (wat trouwens ook de hoogte was van mijn HR meter)
Dan ergens gaan eten, sandwish vegetal vragen met tonijn en wat blijkt? Hesp is hier dus ook een groente! Daarnaast krijg je er nog een bord friet bij!
Vandaag wel weer mooie dingen gezien... Weliswaar vrij kale bergen (de bossen liggen nog een 80km noordelijker - maar dat zal voor een ander jaar zijn), maar toch ook mooi.
Steil zijn ze hier anders ook wel! Zo had de Morredero een stuk van liefst 900m aan een gemiddelde van 12,4%. Met stukken in tot 17...
Ook de helling daar aan voorafgaand was er eentje van hetzelfde kaliber (alleen minder hoog 1545m). Al zaten daar de hevige delen vooral in de slotfase.
Ook een ganse dag Camino's gezien (= mensen die op de fiets of te voet naar Compostela gaan). Vooral in beklimmingen lastig! Die spreken allemaal! (en ik dus ook) Zelfs als het 15-16% omhoog gaat...
Hoe dan ook wel een leuke dag!
Morgen ga ik de westkant van Ponferrada verkennen. Met ook die aankomstplaats van de komende Vuelta.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten