dinsdag 14 juni 2011

De Delgado classic...




Als je beide profielen vergelijkt zie je nogal wat verschillen. De organisatie heeft duidelijk gekozen om een eenvoudig profiel op hun website te plaatsen. Voor de volledigheid moet ik wel zeggen dat ik niet op de juiste startplaats begonnen ben. Ik zocht niet nog eens 7km extra op de drukke N110 te rijden. En door op 5km van het einde een andere weg in slaan (voor mij dan 12km) kwam ik terug aan het vertrekpunt uit.
Een prachtige rit! De bekendste colls (Navacerrado en Navafria) waren niet echt de mooiste. Die eer is zonder twijfel toegekend aan de Morcuera en de Canencia! Beide echt mooi, waarbij de noordzijde van de Morcuera er nog eens bovenuit steekt!
Ik heb onderweg veel foto's genomen, en heb ook na elke helling een terrasje gedaan. (ben tenslotte op verlof!) Alle foto's publiceren gaat niet, maar de mooiste zet ik wel op deze site.
Onderweg ben ik ook de "Bola Del Mundo" tegengekomen... Eigenlijk heb ik er eerst 8 minuten naar gezocht, om dan vast te stellen dat ze 2 afsluitingen geplaatst hebben. Natuurlijk telkens op een stuk van rond de 20%... Al eens proberen vertrekken op een stuk van 20%? Vermits het eigenlijk toch maar een onding is; heb ik hem links laten liggen.

Straks eten, maar eerst de foto's!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten