dinsdag 13 juni 2017

1e rit in Serra de Estrela!

totaal 33 km - 1100 hoogtemeters. Das genoeg voor de eerste tocht. Vooral de aanzet van de klim (het was er maar 1) was hevig. 13 a 14 %. En nu de foto's!!

Madrid

Madrid, Imposant, druk, veel volk, een eigengereid systeem van verplaatsingen. Niet altijd logisch. Maar eenmaal je erin thuis bent zal dat wel loslopen.

dinsdag 21 juni 2016

Bewegende beelden!

Via onderstaande link kun je de afdaling van de Puerto de la Pena Hincada (1412m hoog) bekijken. Dit was een experiment... Het is wel geen "race"video. Ook tijdens de afdalingen geniet ik van het uitzicht. Dan ga je automatisch een stuk trager! Overigens zou de camerasnelheid maximum snelheid van 40km/u hebben. Ook daarom ben ik niet te snel naar beneden gegaan. http://www.dailymotion.com/video/x4hmnj9

vrijdag 20 mei 2016

foto's Laguardia

20 mei - toerist uithangen...

Niet veel meer aan... Wil ik fris en fit zijn om morgenvroeg te vertrekken doe ik vandaag best geen gekke dingen meer. Alles al in teken van de reis morgen. De auto is volgetankt, de ruiten zijn proper, straks gaat de wijn er in. Dan slapen en op tijd opstaan om te vertrekken. Lange reis; en ik hoop tegen 19u morgenavond thuis te zijn. Wordt krap, maar kan... Ik zie wel! Vandaag nog een stadsbezoek gebracht. Eigenlijk een historisch dorp. La Guardia (wordt ook aan elkaar geschreven). Mooi, maar moeten ze me niet alle dagen steken! Goeie foto's nemen is daar ook een probleem. Dus beter eens opzoeken via google!

donderdag 19 mei 2016

Alavesa dag - de foto's

19 mei - Alavesa - op alle fronten!

Koud en een beetje nat deze morgen. Niet echt fietsweer. Na t ontbijt naar de mall in Logrono. Iets wat ik in belgie vrijwel nooit doe ga ik dus op verlof wel doen (!). De reden: Het hoofdkussen van in het hotel! En ik heb geluk. Ze zijn einde reeks (vanaf nu alleen nog duo-stuks) en het laatste gaat mee naar Sint Niklaas! Even een ommetje naar Lanciego...Favoriet wijntje ophalen! Ben nu toch bezig en breng daar in de buurt nog wat tijd door met links en rechts een bodega te bezoeken. De auto raakt zo wel vol... Rond 14u is het tijd om iets te eten. Het slechte weer is intussen al andere oorden gaan opzoeken en ik plan om het ritje dat ik voor morgen gepland had toch maar vandaag uit te voeren! Tegen dat alles in orde is is het wel al bijna 17u. Toch vertrokken voor de 70km door het Alavese hoogland. Maximale % van 12 kom je hier regelmatig tegen. Wel niet meer. Tenzij je de Puerto de Herrera opzoekt (doe ik dit keer niet). Mooi is het hier alleszins! De avondzon werpt lange schaduwen over het gebied. De bergkam houdt de wolken op en ze beginnen er dreigend uit te zien. Ik klim naar La Aldea (2e hoogste punt hier met zijn 992m). Officieel 590HM. Maar er zitten in die 15km zoveel dalende stroken in (meestal gevolgd door een stuk van 10%...) dat het er eerder 750 zijn. In het zuiden ligt de Sierra de la Demanda in de zon. Hier en daar ligt er op de 2000+ stukken nog sneeuw. Wat ik hier zie is de noordkant. Blijft hij het langste liggen. Doordat ik vorig jaar (hier ook in het blog) al zoveel foto's nam van dit gebied, en ook omdat de tijd dringt (donker) neem ik er weinig. Het is 20 na 8 als ik terug bij de wagen sta in Banos de Ebro. Ook al gaat de zon pas binnen een uur onder; in de bergen is het toch altijd wel vroeger. Morgen laatste dag. Rustig aan doen en niet meer fietsen. Zaterdag lange autorit voor de boeg...