dinsdag 21 juni 2016
Bewegende beelden!
Via onderstaande link kun je de afdaling van de Puerto de la Pena Hincada (1412m hoog) bekijken. Dit was een experiment... Het is wel geen "race"video. Ook tijdens de afdalingen geniet ik van het uitzicht. Dan ga je automatisch een stuk trager! Overigens zou de camerasnelheid maximum snelheid van 40km/u hebben. Ook daarom ben ik niet te snel naar beneden gegaan.
http://www.dailymotion.com/video/x4hmnj9
vrijdag 20 mei 2016
20 mei - toerist uithangen...
Niet veel meer aan... Wil ik fris en fit zijn om morgenvroeg te vertrekken doe ik vandaag best geen gekke dingen meer. Alles al in teken van de reis morgen. De auto is volgetankt, de ruiten zijn proper, straks gaat de wijn er in. Dan slapen en op tijd opstaan om te vertrekken. Lange reis; en ik hoop tegen 19u morgenavond thuis te zijn. Wordt krap, maar kan... Ik zie wel! Vandaag nog een stadsbezoek gebracht. Eigenlijk een historisch dorp. La Guardia (wordt ook aan elkaar geschreven). Mooi, maar moeten ze me niet alle dagen steken! Goeie foto's nemen is daar ook een probleem. Dus beter eens opzoeken via google!
donderdag 19 mei 2016
19 mei - Alavesa - op alle fronten!
Koud en een beetje nat deze morgen. Niet echt fietsweer. Na t ontbijt naar de mall in Logrono. Iets wat ik in belgie vrijwel nooit doe ga ik dus op verlof wel doen (!). De reden: Het hoofdkussen van in het hotel! En ik heb geluk. Ze zijn einde reeks (vanaf nu alleen nog duo-stuks) en het laatste gaat mee naar Sint Niklaas! Even een ommetje naar Lanciego...Favoriet wijntje ophalen! Ben nu toch bezig en breng daar in de buurt nog wat tijd door met links en rechts een bodega te bezoeken. De auto raakt zo wel vol...
Rond 14u is het tijd om iets te eten. Het slechte weer is intussen al andere oorden gaan opzoeken en ik plan om het ritje dat ik voor morgen gepland had toch maar vandaag uit te voeren! Tegen dat alles in orde is is het wel al bijna 17u. Toch vertrokken voor de 70km door het Alavese hoogland. Maximale % van 12 kom je hier regelmatig tegen. Wel niet meer. Tenzij je de Puerto de Herrera opzoekt (doe ik dit keer niet). Mooi is het hier alleszins! De avondzon werpt lange schaduwen over het gebied. De bergkam houdt de wolken op en ze beginnen er dreigend uit te zien. Ik klim naar La Aldea (2e hoogste punt hier met zijn 992m). Officieel 590HM. Maar er zitten in die 15km zoveel dalende stroken in (meestal gevolgd door een stuk van 10%...) dat het er eerder 750 zijn. In het zuiden ligt de Sierra de la Demanda in de zon. Hier en daar ligt er op de 2000+ stukken nog sneeuw. Wat ik hier zie is de noordkant. Blijft hij het langste liggen. Doordat ik vorig jaar (hier ook in het blog) al zoveel foto's nam van dit gebied, en ook omdat de tijd dringt (donker) neem ik er weinig. Het is 20 na 8 als ik terug bij de wagen sta in Banos de Ebro. Ook al gaat de zon pas binnen een uur onder; in de bergen is het toch altijd wel vroeger. Morgen laatste dag. Rustig aan doen en niet meer fietsen. Zaterdag lange autorit voor de boeg...
woensdag 18 mei 2016
woensdag 18 mei
Prachtige rit gemaakt door de Cameras en Viniegras. Ondanks de afstand (110km) en de 2 beklimmingen toch gekozen voor de MTB. Een stuk van 5-6 km wegenwerken op de Montenegro (ook Viniegras genoemd) en heel ruw asfalt geven je op de mtb wel wat meer comfort. Alleen gaat je snelheid wel wat nar beneden. En op 110km scheelt dat een pak. Het weer is mooi. Lijkt mooi. Maar er is veel wind. Er lijkt verandering op komst... ik vertrek in Anguiano, op de LR113, in zuidelijke richting om na een grote bocht (en 2 colls) terug uit komen op de LR113. Het is een prachtige rit. De Cameros en Viniegras zijn mooi... Bekijk de foto's!
dinsdag 17 mei 2016
Kafka! 17 mei
Vandaag verplaatsing naar de Cameros. Hotel gekozen op 15 km afstand van de door mij gezochte fietsbestemmingen (het beginpunt althans...) Kom aan in Badaran - plaatselijke hotel - Wat blijkt: Ik ben de enige gast; dus hebben ze liever dat ik niet kom. Stellen me een hotel voor 10 km verder (ook verder van mijn bestemmingen) aan dezelfde prijs. Goed . ik daar naar toe. Blijkt dat ze me daar slechts 2 dagen kunnen laten slapen. Verder is het hotel niet echt mijn ding. Veel te stijf en het publiek (veeleer religiues getinte abdijbezoekers (die is er daar dicht bij)) is ook niet mijn ding. Bovendien zou ik na 2 nachten alweer moeten verkassen. Check snel internet, en begeef me op weg naar San Vicente. Weliswaar nog een pak verder van de Cameros dan gepland, maar daar ben ik het zat. 12u15 ben ik in San Vicente ingecheckt. Nu had ik vandaag toch al het idee om een rustdag in te bouwen en eens naar Logrono te rijden. Auto geparkeerd aan de rand van de stad, fiets eruit, en naar het centrum; via de Ebro! Was een leuk weerzien. In dezelfde schoenwinkel een ander paar gekocht, hier en daar terrasje gedaan en dan terug naar San Vicente. Genieten van mijn uitkijkpunt!
Abonneren op:
Posts (Atom)