donderdag 19 mei 2016
19 mei - Alavesa - op alle fronten!
Koud en een beetje nat deze morgen. Niet echt fietsweer. Na t ontbijt naar de mall in Logrono. Iets wat ik in belgie vrijwel nooit doe ga ik dus op verlof wel doen (!). De reden: Het hoofdkussen van in het hotel! En ik heb geluk. Ze zijn einde reeks (vanaf nu alleen nog duo-stuks) en het laatste gaat mee naar Sint Niklaas! Even een ommetje naar Lanciego...Favoriet wijntje ophalen! Ben nu toch bezig en breng daar in de buurt nog wat tijd door met links en rechts een bodega te bezoeken. De auto raakt zo wel vol...
Rond 14u is het tijd om iets te eten. Het slechte weer is intussen al andere oorden gaan opzoeken en ik plan om het ritje dat ik voor morgen gepland had toch maar vandaag uit te voeren! Tegen dat alles in orde is is het wel al bijna 17u. Toch vertrokken voor de 70km door het Alavese hoogland. Maximale % van 12 kom je hier regelmatig tegen. Wel niet meer. Tenzij je de Puerto de Herrera opzoekt (doe ik dit keer niet). Mooi is het hier alleszins! De avondzon werpt lange schaduwen over het gebied. De bergkam houdt de wolken op en ze beginnen er dreigend uit te zien. Ik klim naar La Aldea (2e hoogste punt hier met zijn 992m). Officieel 590HM. Maar er zitten in die 15km zoveel dalende stroken in (meestal gevolgd door een stuk van 10%...) dat het er eerder 750 zijn. In het zuiden ligt de Sierra de la Demanda in de zon. Hier en daar ligt er op de 2000+ stukken nog sneeuw. Wat ik hier zie is de noordkant. Blijft hij het langste liggen. Doordat ik vorig jaar (hier ook in het blog) al zoveel foto's nam van dit gebied, en ook omdat de tijd dringt (donker) neem ik er weinig. Het is 20 na 8 als ik terug bij de wagen sta in Banos de Ebro. Ook al gaat de zon pas binnen een uur onder; in de bergen is het toch altijd wel vroeger. Morgen laatste dag. Rustig aan doen en niet meer fietsen. Zaterdag lange autorit voor de boeg...
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten