dinsdag 17 mei 2016

Maandag

Laatste dag in Ezcaray. Klein, maar leuk. Gisteren heeft de tocht over 3 colls er yoch wel vrij goed ingehakt. Dus vandaag in plaats van de 130 km de afstand reduceren naar 90... Lijkt me al genoeg! ook nu zitten er enkel colls in, maar wel van een ander niveau. Alles samen wordt het een kleine 1500hm verwerken op die afstand. Vertokken bij dichte bewolking, en dus ook voldoende kledij aan, trekt het na 5km klimmen plots open en sta ik in de zon! Zonnecreme ook al niet bij: Dus verbranden. De tocht is zeer mooi. Ik volg de weg vanuit Ezcaray richting westen naar Burgos. Vlak? Geen meter! Boven de 10% komt het echter niet, en ook de steilste stukken zijn niet te lang. Ik kom aan de afslag naar Trigaza. 2033m hoog, maar met de fiets kun (op heel slecht asfalt) naar 1600m. Start van de klim is op 1200. Gezien de overvloedige regen van de laatste dagen laat ik die weg links liggen. Enkele pittige stukken hebben geen naam. Dat komt in de bergen wel meer voor. Ik geniet vooral van het uitzicht. Na 44km draai ik, op de top van de Puerto Matorro om... 44 km terug en 44 km genieten van de omgeving. Alleen de kuiten spelen op! Worden letterlijk vuurrood. 's Avonds is het het derde deel van de Santa Barbara feesten. Niemand kan me uitleggen waarom ze zo uit hun dak gaan, of zelfs ook niet wat er eigenlijk te vieren valt (kerkelijk, ja, maar er zit meer achter...) maar uiteindelijk wordt het een zatte boel, inclusief voetzoekers en luidkeels gebral! De moeite! Maar de eerlijkheid gebied me om te zeggen dat 98% van de mensen Santa Barbara gewoon leuk viert!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten