zaterdag 14 mei 2016

Sierra De La Demanda: Ezcaray - Valdezcaray... 30 km

Er is wel wat meer gebeurt dan de titel doet vermoeden! Eerst geboekt in Badaran (temidden van de Cameros) en dan met de auto naar Ezcaray. Het juiste adres van de bestemming even in je gps noteren is altijd handig. Moet ik volgende keer doen!! ;) Het weer is twijfelachtig... In Belgie bleef ik binnen (en in de afdaling vanuit Valdezcaray wenste ik dat ook) en zou ik niets doen. Hotel gevonden, alles in orde en weg! Kleine 800m hoogteverschil in 14km. Hier en daar komt de zon er (toen nog) door. Typische Spaanse klim. Binnenbocht, buitenbocht, enzovoort... Maximale % toch (volgens gps) 13%. Eerste 5 km zijn hevig, daarna is het eigenlijk gedaan. Km malen tot de top. Boven zie ik de wolkjes dichtpakken. Snel naar beneden. Het idee om op de onverharde weg (daarom was ik let de MTB gestart) naar 1900m te fietsen sla ik over. Na 2 km afdalen begint het te druppelen. Tegen halverwege de afdaling ben ik goed nat... Als je dan rekent dat het op 800m slechts 11° warm was, weet je dat het op 1500m nog een pak minder is. Fiets binnen en douchen... Heb behoorlijk wat tijd nodig om zowel voeten als handen op te warmen. Daarna komt de ontnuchtering: de kabel voor overdracht van de gps naar Garmin is vermist. Tot nu toe niet gevonden... Ben nog eens over en weer naar het vorige hotel gereden, maar daar was hij ook niet... Ik ga tegen dinsdag proberen om aan een andere kabel te geraken, en als dat niet lukt, is het zonder data (zoals vroeger!!). Ik stop in Santa Domingo de la Calzada. Hier wordt Pinksteren zwaar gevierd! Porche parades, religieuze parade en overal kooktoestanden! Ergens eet ik een paella Nero (met de inkt van de inktvis klaargemaakt) en tegen 19u30 ben ik terug in 't hotel. Fijne bar (met conversatie mixta van engels, italiaans en frans) gevonden op slechts 300m van 't hotel! Rioja was lekker! :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten