Een eerste zware rondrit in Spanje! Wel heel lang op de fiets gezeten, ook al door de vervelende (en meestal zelfs nog tegen) westenwind. Maar de hoofdreden was natuurlijk de hoeveelheid hoogtemeters en kilometers...
De puerto's: Lagunas negra de Neila en die van Urbion (2 gekende aankomstplaatsen voor zwel Vuelta als ronde van Burgos),Viniegras en Santa Inés als belangrijkste)
De grafieken vind je hieronder.
Eenmaal zwaar verkeerd gereden, maar uiteindelijk geholpen door een bask die ook de weg kwijt was! Hij hielp me terug op weg (via een lift) en ik kon hem helpen met de weg die hij uit moest. Een paddestoelenplukker... En hij liet me daar en exemplaar zijn zo groot als een volleybal!!
Het is hier mooi, maar niet zoals in echt hooggebergte. Wel veel gieren gezien, ook een ree midden van de weg en heel veel insecten.
De lagunas van Urbion en Neila zijn dan wel de mooiste natuurgebieden, maar de bevolking houdt zich blijkbaar toch liever op aan de waterkant van rivieren en stuwmeren.
Straks enkele foto's!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten