dinsdag 21 juni 2011

La Alberca en de Pena De Francia!











Na een korte afdaling maak ik een tussenstop in La Alberca. Kwestie van de reserves aan te vullen... Leuk dorp, met op elke hoek een bar/hotel of hostal! Ook hier dus voldoende vakantiemogelijkheden! Daarna op weg naar de Pena De Francia! Me aangeraden! (waarvoor dank) Al na enkele km zie ik hem liggen. Nog wel 700m stijgen, maar het zicht is er al. Eerst eikenbossen, dan dennenbossen en tenslotte totaal niks meer
langs de kant... Een prachtige klim! Elke meter is genieten van het uitzicht!
Op de top drink ik een thee en vul de flessen aan. Dan naar beneden en terug naar Bejar. Het is intussen verdomd heet. Onderweg kom ik een thermometer tegen die 37° aanduid... Goed dat ik me in de beklimmingen altijd rustig heb gehouden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten