donderdag 16 juni 2011

Blogtime!

Bewolkte dag vandaag (mag al eens). Dus de zon is niet zo ongenadig tot de aardoppervlakte doorgedrongen. Mijn armen konden het best gebruiken!

Vandaag vertrokken uit Torrecabaleros richting Manuga (wat?). Ligt zowat centraal tussen alle dingen die ik de volgende dagen wil doen... Uitstapje Avila - Fietsen in de Sierra De Gredos en de Sierra De Avila.

Hotel snel gevonden. Ligt gewoon langs de hoofdweg. Ik denk dat je hier alleen op die manier als hotel kunt overleven. Echt druk ie die weg trouwens ook niet...

Het landschap veranderde al snel toen ik vertrok uit Torredinges. Waar eerst in de Sierra de Guadarrama alles heel boomrijk was en die zelfs tot op de toppen stonden (toch 1800m)krijgen ik nu alleen struiken en een soort grasland (savanne?) te zien. Toch heeft dit ook wel iets. De puerto's krijgen zo al snel een "hoger" karakter! En zijn dus ook veel mooier!

Ik het hotel heb ik het gedaan gekregen dat ik de wasmachine mag gebruiken! (Nee heb je, ja kun je krijgen) En dus na mijn fietstocht... Dik in orde!

Mooi tripje trouwens, met de Puerto de Pena Negra (je zult op de foto's wel zien waar die naam vandaan komt) 1909m hoog (hoogste voorlopig!) en spectaculair mooi! Wel echt rustig gefietst (zelden hr hoger dan 140) en de omgeving goed opgenomen (ook via foto's). Op de top nog een Shirt gekocht ook! Zijn zo van die dingen die je alleen in refugio's kunt kopen! Alleen moest ik op een bepaald moment terugkeren (geen rondje dus) door een groot aantal opstakels... Weg versperd door een grote kudde koeien en... grote stieren! In de pyreneën heb ik daar al doorgereden, maar dit was een enorm grote kudde èn de stiertjes leken me er iets te levendig uitzien!
Soit, gewoon geen risico genomen ( had de laatste 20 km zelfs geen levende ziel meer gezien op de weg).

Straks de foto's!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten