woensdag 15 juni 2011

Kort rondje - Alto De Leon en de Alto De Abantos


Tenminste, dat was de bedoeling... Ik met de auto ietwat verder gereden om in Guadarrama uit te stappen. Wat losrijden (zeker nodig, na gisteren) op weg naar de Abantos. Maar hoe je het ook vraagt, en welke kaart (er zijn er daar geen goeie(!)) je ook gebruikt, de juiste weg naar de Abantos vind je niet... Na zowat een uur en 4 pogingen heb ik het opgegeven. Zelfs geen naamplaatje in dat groot dorp verwijst naar die helling... In Italie... neen, kga het niet zeggen... Alles staat in teken van "El Escorial". (daar heb ik dan toch een foto van!)
Dan maar terug naar Guadarrama. De Alto de los Leones (= leeuwen, en op de top staat een monument van een glorierijke leeuw die Franco voorstelt.)Volgens de website van Spaanse cols ( http://www.altimetrias.net/aspbk/verPuerto.asp?id=364 ) is die niet al te zwaar. Tot je er aan begint. Rotding met heel brede bochten die aan de binnenkant dik 11 - 12 % zijn, en aan de buitenkant natuurlijk mooi te doen. Ook enorm veel verkeer (zelfs bussen, vrachtwagens e.d.). Ik ga mijn volgende keuzes ook daarvan laten afhangen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten