zondag 12 juni 2011

Cycling and citytrip!

Hello!

Vandaag de twee dingen gecombineerd. Na 't ontbijt naar de Sierra De La Demanda gegaan. Op die hoogste asfaltweg hebben Rominger, Zulle en Chava Jimenes triomfen gevierd. Nu ligt de weg er erbarmelijk bij. Veel putten en stukken asfalt gewoon weg (weg - dek (!))in de beginfase. Pas nadat je het laatste huis achter je laat wordt die weg merkelijk beter! Al kan een nieuw laagje voor wonderen zorgen... Kan me niet voorstellen dat de Vuelta hier een aankomstplaats legt. Boven kleuren de bergen bruinrood. Gevolg van de flora op de hoogten, die me erg laat denken aan onze kalmthoutse heide (voor de brand). Boven enorm veel wind (had die gans de klim tegen)en ik besluit niet lang te blijven. Heel voorzichtig naar beneden. Eerst omwille van de steentjes en de enorme bobbels, dan omwille van de vermiste stukken. Had al beter een mountainbike gehuurd!


Santa Domingo de la Calzada is een vrij mooi stadje, met nog restanten van de middeleeuwse omwalling. Wel een mooi marktpleintje, en diverse leuke hoekjes. Links en rechts iets eten en drinken, foto's nemen en dan terug voor de laatste avond in Castanjares. De cafebaas heeft een origineel geschenk voor mij: Een rode peperplant (neen, 't is een andere)die erg pikant zou zijn... Benieuwd hoe ik die in Sint Niklaas krijg!!

Straks nog naar een bodega... Mooi afscheid aan Rioja!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten