maandag 20 juni 2011

La Covatilla!

't Was weer bakken vandaag! temperatuur vlotjes naar de 35°! Omdat het zo warm zou worden heb ik vooral in de voormiddag gefietst. Niet dat dat zoveel opbrengt, maar alle beetjes helpen.
Eerst naar La Covatilla! Het enige ski-oord dat Bejar rijk is (en veel pistes zijn er ook niet) waar Heras en Cubino hun thuishaven hebben. Ik doe de laatste 13 km (van de 20) omdat het hotel op de weg ligt. Nu is er in die eerste 7 km niets speciaals aan de beklimming. Een erg onregelmatige klim. Pas na 13km gaan de % de hoogte in. Stukken van 15% wisselen af met die van 8%. Het wegdek is goed, en in de verte zie ik de stad Bejar liggen, net als de Sierra de Francia. Hoewel geen hoge toppen, is het hier nooit echt vlak... Boven neem ik enkele foto's. Onder meer van een mooie paarse weide... En ook een leuke waar ik op sta.
Vandaar uit naar La Plataforma. De weg loopt nog verder door en uiteindelijk moet je stoppen op 1866m hoogte. Vandaar uit kun je verder trekken naar andere refugio's. Je kan zelfs over te toppen (2500m) naar La Covatilla gaan. Met mijn koersschoenen zie ik dat toch niet echt zitten.
Afdalen dan maar naar Bejar. Veel hoogbouw. Weinig groen, en weinig sfeer. Enkel het park kan de mensen begeesteren, al kan dat ook wel het gevolg zijn van de hitte (veel bomen, dus veel schaduw). Rustig fiets ik terug naar het hotel...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten