Deze morgen verhuisd van de provincie Avila naar de provincie Salamanca. (Beide Castillia en Leon). Een 5 km van Bejar heb ik een hotel gevonden, uitgebaat door Laudelino Cubino! Ok, alleen wielerfreaks zullen zich deze spanjaard uit Bejar herinneren... 't Was een goeie! Zo net onder de top, maar toch enkele top 5 resultaten in de Vuelta. In het hotel hangen trouwens mooie foto's van zijn carriere, naast ook artefacten uit de oertijd van het wielrennen. Ik blijf hier voor 3 nachten.
Bejar ligt zelf op de grens van Castillia en Leon met Extremadura. Dus ben ik vandaag net over de grens gaan fietsen. Warm! Zonder overdrijven dik 33 graden...Morgen trouwens mouwstukjes en handschoenen aandoen. Afschermen van de zon...
De mensen en horeca-uitbaters zijn echt vriendelijk. Auto's rijden je met zo'n 2 meter afstand voorbij. Wachten tot ze zeker zijn of ze kunnen voorbijsteken! Zelfs de hoofdwegen, waar snel gereden wordt, zijn geen probleem! Zoveel verkeer is er trouwens toch niet.
Vandaag een ritje van 125km gefietst. Met 2600 hoogtemeters er in. Door de hitte en 1 puerto met wel echt slecht wegdek (een stuk van de afdaling zelfs te voet gedaan)toch wel zwaar. Gestart met 2 drankbidons (75cl) heb ik regelmatig bijgevuld! In totaal zo een 6,5 liter vocht opgedronken!
Het landschap was mooi, maar niet van die aard dat je echt speciale foto's kon maken. Dikwijls was het totaalconcept wel mooi, maar als je daar dan een fragment uit neemt, verliest het heel veel van zijn waarde.
Straks enkele foto's
Geen opmerkingen:
Een reactie posten