vrijdag 6 juni 2014

Trip in de Maestrazgo - Vistabella en Remolcador

Mooi, warm weer! vollop zon met een stevige zuidoostenwind. Rond 11u30 start ik de fietstocht. 120km voor de boeg, met een minimum hoogteverschil van 1900m. In de praktijk worden het er echter 2460... Aangezien ik heel hoog vertrk (1440m) start ik dan ook met te dalen. Het zit al direkt niet mee. Wegenwerken met veel grind en putjes op de weg vertragen de daalsnelheid. Begin intussen de streek gewoon te worden en geniet van het uitzicht. Dan start de eerste klim. Puerto de Remolcador. Stukken van 9%, maar verder goed te doen. De afdaling is geweldig! Slingerende wegen me t overzichtelijke bochten, en dat met een leuk uitzicht. Ben intussen dik 40km weg en bestel me een bocadillo met tonijn. Daarna begint het onbekende deel: 20km tussen het einde van de afdaling en de start van de Vistabella klim. Heel ruw, dus ook heel mooi en niks aan regelmaat... Geen enkele meter vlak! Daar gaan de hoogtemeters de lucht in. Vistabella is niet echt zwaar, maar wel lang. 24km, waarvan 20 omhoog. Gemiddeld 6%. Intussen wordt de lucht echt zwaar, met hier en daar donkere wolken. Eenmaal boven rij ik verder ( geen fotos...) omdat ik het vrees voor onweer of een fikse regenbui. Ik vermoed dat ik nog een dikke 16km moet afleggen, het blijken er eerder 23 te zijn. Dit stukis eigenlijk het mmoiste. Ik vraag me af of er hier ooit wel iemand langskomt. Bijna de volledige fauna van de streek krijg ik te zien! Steenbokken, reeen, soort marmot en veel grote vogels. Knap! Het wordt echt heel donker en ik krijg de ene helling na de andere te vverwerken. Tel daarbij nog de extra verwachte kilometers en je snapt wel dat ik inwendig lig te vloeken. Net als de eerste dikke druppels vallen zie ik het dorp waar de auto staat. Ik rij weg van het onweer en geraak droog terug. Net als de fiets in de auto zit start de regen goed. Oef... daardoor heb ik, van het mooiste deel wel bijna geen fotos. 19u15 parkeer ik de auto. 20u40 zit aan tafel. Intussen ben ik gedoucht, is de was al gedaan en is de computerdata gesaved. Alleen spijtig dat ik ze niet kan doorgeven. Tot morgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten