donderdag 5 juni 2014
Cantavieja
Prachtige ruwe en fascinerende omgeving. Hoog gelegen in de Maestragtza. Net als bij Ronda ligt ook hier meer dan de helft van het dorp op een klip. Enkel de zuidzijde is direct vebonden met de omgeving. Om in Cantavieja te geraken moet je erwel een klim van 3kl aan 9% voor over hebben. Tenminste als je met de fiets komt... het dorp komt bij de eerste kennismaking levendig over. Toch stopt het leven hier s avonds vrij vroeg. Om 9 uur was er nog 1 bar open, en daar zat ik dan alleen.
Vandaag een 5 passentocht gemaakt! Quq hoogteverschil viel het echter nogal mee. Met 1800hm b
was ik ervan af. Qlles ligt hier op een hoogvlakte, en dus kwam ik niet onder de 1300m uit. Hoogste munt was het skistation van Valdelinares, met 1956m het op een na hoogste punt dzt je hier kunt bereiken. Denk wel dat je hier enkel kunt langlaufen. Echt alpijns skien zie ik hier niet zitten. De omgeving is overal mooi, al kan het nergens op tegen het uitzicht op Cantavieja. Dat is echt wel heel mooi! Het logies in het centrum is niet veel soeps. Kon er kieeen tussen een simpele hostal en een welness fitness hotel van een reeks sterren... en aangezien ik toch overdag weg ben... Alles is aanwezig, al is het soms wel maar rudimentair. Plupunt is hier wel dat ik de 1/2 finale basket play offs in Spanje heb kunnen bekijken. Sam Van Rossom nog eens zien spelen! Tot morgen!
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten