woensdag 11 juni 2014

Fietstocht naar El Portillo!

Vroeg wakker. Mezelf al direkt aan het werk gezet met te bloggen. Nu ik weet hoe ik fotos kan uploaden moet ik er werk van maken. Daarna ontbijten en op weg voor een kleine 110km. Hoogteverschil moet nogal meevallen. Schat het op een dikke 1600hm. Het eerste stuk ken ik nog van gisteren. Ik maak nu de fotos die ik gistren, gejaagd door het komende onweer, niet wilde maken. Wil wel zeggen dat ik eigenlijk niet te best opschiet. Dan de afslag naar Frias. Het stijgt, en blijft stijgen tot 1600m! Veel hoger kan je hier niet, dus dit is al wel iets. Dan volgt het hoge plateau van de Alto Tajo. Heel rustig, en ook mooi. Ik zie hier vanalles naast de weg... fauna is echt wel leuk! Daarna volgt de afzink naar de voet van de El Cubillo. 5 km heel lastig, die andere 4 km zijn niks. Nauwelijks 4km verder start de klim naar El Portillo. Die is enorm lastig! Stukken van 12% zijn geen uitzondering. Boven heb ik nog 40 km voor de boeg. Wat er gaat komen is me onbekend. Het is en mooi, en lastig! En als je dan kan afdalen richting Tramacastillo is de weg van zo slechte kwaliteit dat je liever een mountainbike had gehad. Intussen ziet het er weer zwart uit in het noorden. Hoewel de regen vandaag niet doorkomt zet ik wat zeilen bij om zo snel mogelijk in het hotel terug te zijn. Daar douchen, wassen, en op weg naar de binnestad. En die is echt de moeite waard! Blij dat ik hiet ben geweest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten