maandag 9 juni 2014

rustdag en zwak Internet. ..

Gisteren verplaatsing gemaakt naar Teruel. Provinciehoofdstad van ... Teruel. Mooie mix van islam bouwkunst en westerse bouwkunst. Het is iets raar! Knappe torens, met vooral de afwerking en details die het verschil maken! (Waarken ik dat nog van?) Een beetje vergelijkbaar met Segovia. Maar dan wel niet qua arxhitectuur. Toch had did laatste stad dat ietsje meer te bieden, en dan vooral op culinair vlak. In Teruel heb je eigenlijk geen keuze. Een ganse dag rondkuieren en iets eten, iets drinken, een kerk binnen, paleis binnen, iets drinken, swat je snapt het wel... Ik heb Teruel wel gezien! Vandaag dan ook naar Javalambre gefietst. Skioord. Niks te zien op de top, maar gelukkig wel onderweg! Alleen die wind! Rukwinden die je bijna van je fiets blazen. Leuk is anders. Bergop caat dat nog, maar in de afdalingen is het altijd opletten. En dus ook niet doorgaan! Intussen was het in dr vallie 40° warm. Geen wonder dat ik verbrand was. Intussen ook het bagelnieuws in het waasland te horen gekregen. Hoor van diverse kanten over veel schade spreken. Dat wordt nog spannend als ik thuiskom. morgen vertrek ik naar Albarracin. Klein maar heel fijn! Opnieuw een mix van moorse en westerde invloeden. Tot dan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten