zondag 15 mei 2016
Wegens te goed weer in Ezcaray: Verplaatsing gemaakt naar de Cameros!
Niet dat het daar echt goed was; Het regende er tenminste slechts even. Wel aanwezig: Laaghangende wolken (1500m), eronder een snoeiharde noorderwind en een zon die zich niet liet zien!
Vandaag 100km gefietst. Data heb ik (nog) niet. Voor het verder verloop van de reis zal de data achterwege blijven... Kabeltje - of verloren -of vergeten! Wel gezien: 1780Hm voor die 100km... Had het goed bekeken! Eerste pasweg was de zwaarste. Stukken tot over de 12%. Slotfase was heavy... Wel mooi! De afdaling (andere kant) staat op video. Ik kan dat hier, met het zwakke internet niet uploaden. Komt nog wel... Met een zon erbij zou het er zoveel mooier uitgezien hebben, maar soit, is nu zo. Na die Puerto de la Rasa volgt de Collado de Sancho Leza. Wie Sancho Leza is weet ik niet, maar de weg gaat door een groot loofbomenwoud. Enkel onderbroken door excessieve veeteelt. Je merkt aan de bomen dat de lente zich nog meer net doorzet hier. Sancho Leza (de col, niet de man :) ) is uiteindelijk ook 1390m hoog. Na een korte afdaling op echt slechte weg (wa in de klim ook zo) kom ik aan de N111 uit. Hoofdweg, Druk verkeer... Maar niet vandaag! Ideaal moment om de Puerto de Piqueras te beklimmen. Ik begin al heel hoog (de Piqueras is eigenlijk 50km lang, met lange vlakke stukken en zelfs afdalingen er in.) op 1230m! Top ligt op 1710. Vraag me wel af of ik niet in de mist ga terecht komen. Op 1665 m heb ik prijs. Maar angezien ik de laatste 5km geen enkele auto ben tegengekomen rij ik nog 45m hoger. Boven waait een ontstuimige koude wind (de mist is eigenlijk een laaghangend wolkendek) en ik haast me wat naar beneden vooraleer ik meer beschermende kledij aan doe. Nu nog 38 km down en vlak... Koud. Echt koud.. Het water in het stuwmeer dat ik passeer helpt ook al niet veel aan de temperatuur. Dan weer dalen. Rond de 900m hoogte verbetert het lichtjes; Hier en daar een scheutje zon en geleidelijkere afdalingen. Geeft je de tijd om te relaxen. De laatste liggen in de zon. Oef! En vanaf morgen wordt het weer beter!
Het avondmaal genomen in een oud treinstation! Mooi aangepast. En een toffe baas/kok! Heeft me eigenlijk zo ongeveer mijn eigen schotel laten samenstellen! 2 soorten inktvis met rijst en kip... En 3 glazen Rioja!
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Spijtig van het weer, zalig van het eten :-)
BeantwoordenVerwijderenheb gezien op je foto's van 14/05 dat weer toch al vrij oke leek daar!