zaterdag 10 oktober 2015

Einde reis...

Donderdagavond. Wijn: Check! Veel gefietst: Check! Geamuseerd: Check! De epiloog in het hotel is wel iets minder fijn... Nu weigert ook de visa kaart dienst. De hotelbediende vertrouwt me niet echt meer en denkt dat ik sta te liegen. Op het internet vind ik de oplossing: Contact nemen met het hoofdbureau thuisbank. Dringende zaken!(en ik denk wel dat mijn zaak dringend is! Hoe ga ik anders zonder geld en zonder visa door Frankrijk, peages en benzine thuis geraken?) Ze zijn , gezien het al late uur, echter niet meer bereikbaar. Ik stuur wel een mail, maar ik vrees dat die ook maar in de morgen gaat gelezen worden. Daardoor stel ik de terugreis plannen (vertrek rond 5 u 's morgens) uit en besluit onmiddellijk te telefoneren als het bureau open gaat. Na contact blijkt dat ik teveel geld afgehaald heb via de "muur" met de visakaart. In Brussel zien ze ook de ernst van de situatie in en corrigeren de visakaart! Na een kwartier wachten zou het moeten lukken! En inderdaad, om 8u45 ben ik op weg naar huis! De weg is lang. 1410km via Rouen, maar slechts 1315 via Parijs. Dat wordt goed luisteren naar de radio. Heb al gehoord dat Parijs op vrijdagavond een ramp is... Omdat de stad dan eigenlijk leegloopt. Dat komt ook uit. Op 50km afstand van Tours hoor ik op de radio dat Parijs vol staat, en het een uur aanschuiven is over de ring. Ik rij dan liever rustiger via Rouen (hoop ik) en Amie,s terug naar de normale weg. Als ik meer voorbereiding had gehad zou ik ws zelfs nog via Abbeville en Arras hebben durven omrijden; Maar een GPS zou dan wel goed van pas komen! Moet dat toch eens kopen! Denk zelfs dat het iets dichter is, maar dat je wel over gewone wegen moet rijden. Bekijken waard volgende keer. 16u na het vertrek en 1417 km verder laad ik alles uit de auto... Finito!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten