dinsdag 6 oktober 2015

Logrono

Hello! Zit nu al 2 dagen in Logrono! Leuke bars, lekkere tapa's maar ook , vooral door het weer, weinig fietsplezier. Ben wel 2 keer op weg gegaan, maar telkens omwille van teveel wind (echt heel krachtig - vooral in de bergen) en een keer striemende regen (wel niet koud) al snel afgebroken. Logrono dan maar! De voorbereidingen voor donderdag zijn in volle gang! ik weet al ongeveer wat ik wil meebrengen, en waar ik het moet halen! Logrono zelf is een stad met, naar baskische gewoontes (hoewel niet baskisch) veel hoogbouw. Ook aan de rand vind je flats van 7-8 verdiepingen hoog. Blijkbaar is er wel een soort hoogtegrens afgesproken in de stad; want nergens zijn de gebouwen hoger dan dat. Op een oppervlakte, denk maar goed de helft van Sint Niklaas leven er zo 120.000 Logrono's. Het oude deel is natuurlijk meest fotogeniek, en vooral de tapa en wijnstraatjes hebben veel sfeer. Naast de traditionele kerken en pleinjtes valt ook de inplanting van parkjes op. Niet dat die zo speciaal zijn, er is zo dan toch wat groen in de buurt. Logrono buitenrijden met de auto is ook een belevenis. Wel niet te vergelijken met Sint Niklaas (daar raak je gewoon niet buiten...) duurt het daar toch ook 10 minuten vooraleer je echt buiten de stad bent. Morgen ga ik, als er wat minder wind is, fietsen in de Sierra de la Demanda. Oostelijke regio. Maximale hoogte 1710 meter, en eigenlijk 5 (kleinere) puertos op het programma. Een dikke 100 km voor af te sluiten! Gelukkig zijn het er allemaal met niet al te steile passages! Moet heel leuk worden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten