zaterdag 10 oktober 2015
Een dag van net niet...
Woensdag! Vroeg wakker, en dan naar de Cameras - streek (deel van de Sierra De La Demanda). Maar het weer wil niet echt mee. Grijs, boven de toppen. Als ik verder en verder kom zakken de wolken. Regen wordt mijn deel. Om 100 km op de fiets in de regen te zitten bij een temp van 7 graden, daarvoor ben ik niet naar hier gekomen! Ik besluit terug te rijden en wat wijn te gaan inkopen. Door de beenhouwersreis naar de Cameras ben ik wel al wat tijd kwijt. Ik koop aan, wil betalen maar de verkoper heeft geen bakje... Gaan pinnen dus. Daar gebeurt het: Kaart keert niet terug, door een panne van het toestel (geld heb ik ook niet gezien...) Geen wijn dus die dag. Gelukkig heb ik de visa nog. De wijn handelaar geeft me uit "medeleven (!)" dan maar gewoon een fles mee. Heb ik toch iets!
Nu hangt de rest van het verlof af van de visa kaart. Op zich geen probleem. Al is het wel een betaalkaart, en geen bankkaart. Wat dat laatste betekend zal ik pas donderdagavond ondervinden! Ik vul de rest van de dag met wat extra wijntjes proeven in de binnenstad. En ze hebben hier goeie dingen! Luis Canas, Baigorri (wel milder), Irazu, D Luis , Sierra de Cantabrica (ondanks de naam zuiver baskisch !) en niet te vergeten (erg lekker) Muga! Als je deze wijntjes in Crianza tegenkomt - niet aarzelen!
De twee dichtst gelegen bodega's (nu ik in tijdsgebrek ga komen ga ik er slechts 2 bezoeken) zijn D Luis en Irazu. Daar ga ik dan ook morgen nog eens langs... Gecombineerd met een leuke fietstocht door de Rioja kammen. Voor de kenners; El Balcon De La Rioja! Klimmetje met allure! Beide zijden stukken tot 16%. En niet over 10 meter!
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten